PKO Leasing zwiększył dynamikę sprzedaży

0
1536

PKO Leasing po trzech pierwszych miesiącach 2013r. zanotował największą procentową dynamikę sprzedaży wśród 10 głównych graczy na rynku. W tym samym okresie dwie największe spółki osiągnęły sprzedaż mniejszą niż w ubiegłym roku.- wynika z raportu opublikowanego przez Związek Polskiego Leasingu.

W okresie styczeń – marzec 2013r. PKO Leasing sfinansował zakup przedmiotów na kwotę 527,9 mln PLN, co oznacza wzrost wolumenu sprzedaży o 24,5% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym (424,0 mln PLN). Wzrost sprzedaży przełożył się na awans PKO Leasing na 3 miejsce w rankingu największych firm leasingowych (6 miejsce w I kwartale 2012r.)

W podziale na główne segmenty wzrosty wolumenów sprzedaży PKO Leasing prezentują się następująco:
•    leasing samochodów osobowych, 42,7% dynamika, wolumen sprzedaży o wartości 101,3 mln PLN (71,0 mln PLN w IQ 2012);
•    leasing samochodów ciężarowych, 38,7% dynamika, wolumen sprzedaży o wartości 62,0 mln PLN (44,7 mln PLN w IQ 2012);
•    leasing maszyn i urządzeń, 16,7% dynamika, wolumen sprzedaży o wartości 161,3 mln PLN (138,2 mln PLN w IQ 2012);

„Dobry wynik zawdzięczamy konsekwentnej realizacji celów założonych w strategii oraz uniwersalnemu charakterowi Spółki- nie ograniczamy się do jednego typu leasingu, a szeroki wachlarz naszych produktów pozwala na finansowanie różnych branż. Wykorzystujemy nasze wieloletnie doświadczenie, by szybko działać i nieustannie dostosowywać ofertę do potrzeb klientów. Ponadto przy planowaniu sprzedaży na bieżący rok udało nam się trafnie przewidzieć, w którym kierunku będzie podążał rynek leasingu. Tak jak zakładaliśmy dobrze rozwija się sektor maszyn i urządzeń rolniczych oraz maszyn dla przemysłu spożywczego.”- powiedział Paweł Pach, prezes PKO Leasing

Celem strategicznym PKO Leasing na najbliższe kwartały jest systematyczne zwiększanie wolumenu sprzedaży i udziału w rynku. Spółka chce tego dokonać m.in. poprzez wykorzystanie efektu synergii z PKO Bankiem Polskim- największym komercyjnym bankiem w kraju. Czynnikiem pozytywnie wpływającym na rozwój Spółki będzie realizacja strategii GK PKO Banku Polskiego na lata 2013-2015 pt.: „PKO Bank Polski. Codziennie najlepszy” opartej na trzech kluczowych założeniach: satysfakcji klienta, efektywności i innowacyjności.

W 2009 r. PKO Leasing oddał w leasing przedmioty o wartości 937,6 mln zł i biorąc pod uwagę wartość leasingowanych przedmiotów, uplasował się na dziesiątej pozycji. W 2010 r. spółka sfinansowała zakupy przedmiotów na kwotę 1249,8 mln zł, awansując na dziewiąte miejsce wśród największych firm leasingowych w Polsce. W 2011 r. PKO Leasing oddał w leasing przedmioty o wartości 1670,6 mln zł. Rok 2012 został zamknięty z rekordowym wynikiem 2056,4 mln zł, dynamiką 23,1% oraz uplasowaniem w pierwszej czwórce największych firm leasingowych w kraju.

Z danych opublikowanych przez Związek Polskiego Leasingu  wynika, że w I kwartale 2013r. ogółem firmy leasingowe udzieliły finansowania na kwotę 7,1 mld PLN, co oznacza wzrost o 0,1% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Źródło: PKO Leasing