Internetowy system ALD Carmarket odnosi sukcesy w sprzedaży aut poleasingowych

0
860

Firma ALD Automotive ogłosiła, że przekroczyła próg 100 tys. używanych samochodów poleasingowych, sprzedanych za pośrednictwem internetowego systemu przetargowego ALD Carmarket. Wynik ten został wypracowany przez oddziały firmy w 19 krajach, gdzie system został wdrożony, w tym w Polsce, w przeciągu zaledwie 2,5 roku od jego wprowadzenia. Potwierdza to zgodność platformy ALD Carmarket z oczekiwaniami przedsiębiorców zawodowo zajmujących się handlem używanymi pojazdami oraz efektywność i przejrzystość procesu sprzedaży.

 

W Polsce system ALD Carmarket także odniósł sukces. Proces sprzedaży jest  nieskomplikowany i szybki, a skuteczność aukcji i przetargów bardzo wysoka: 74% pojazdów wystawionych na sprzedaż znajduje właściciela za pierwszym razem. Co więcej, przeciętna wysokość cen uzyskanych ze sprzedaży pojazdów z jego pomocą przekracza średnie ceny rynkowe. Wynika to m.in. ze strategii ALD Automotive polegającej na serwisowaniu samochodów w autoryzowanych stacjach obsługi przez cały okres ich eksploatacji. W połączeniu z jeszcze wyższą, o kilkanaście procent, efektywnością sprzedaży detalicznej, osiąganą w profesjonalnym punkcie sprzedaży samochodów używanych ALD Automotive w Ożarowie Mazowieckim, oznacza to bardzo dobre wyniki remarketingu aut poleasingowych.

Korzystne warunki finansowe, uzyskiwane w procesie odsprzedaży samochodów wycofywanych z flot, pozwalają nam proponować klientom biznesowym bardziej atrakcyjne stawki wynajmu długoterminowego pojazdów” – mówi Marek Małachowski, dyrektor zarządzający ALD Automotive. „Co ważne, nasza oferta pojazdów poleasingowych, skierowana do klientów indywidualnych, jest również bardzo atrakcyjna – auta mają w pełni udokumentowaną historię serwisową, co korzystnie wyróżnia je na tle większości samochodów pochodzących z prywatnego importu.”

Międzynarodowa Grupa ALD Automotive będzie zmierzać do wdrożenia platformy ALD Carmarket na rynkach wszystkich 37 krajów, w których jest obecna, oraz intensyfikować jej użycie, tak aby do roku 2015 odsetek samochodów sprzedanych za jej pośrednictwem osiągnął 90% wszystkich pojazdów wycofywanych z flot ALD Automotive.

System sprzedaży internetowej ALD Carmarket daje klientom hurtowym dostęp do szerokiego wachlarza marek i modeli pojazdów. Platforma umożliwia zakup samochodów poflotowych w trybie przetargów oraz aukcji. W przypadku przetargów, kupujący widzą w systemie wyłącznie cenę zakupu deklarowaną przez siebie, natomiast w trybie aukcji – również najwyższą ze złożonych ofert. Każdy ze sprzedawanych pojazdów posiada szczegółowy opis stanu technicznego, wyposażenia oraz ewentualnych usterek, a także kilkanaście zdjęć nadwozia. Stan auta potwierdza raport niezależnych rzeczoznawców SGS, wiodącej firmy w zakresie weryfikacji technicznej. System ALD Carmarket umożliwia licytowanie i składanie ofert z dowolnego miejsca, a rejestracja nie wymaga od pośredników w handlu pojazdami opłaty, ani zbytecznych formalności.

ALD Automotive wyznacza standardy w zakresie remarketingu samochodów poleasingowych na rynku polskim. Klienci hurtowi korzystają z przetargów prowadzonych za pośrednictwem internetowego systemu ALD Carmarket. Klienci indywidualni mają natomiast do dyspozycji w pełni profesjonalny punkt sprzedaży w Ożarowie Mazowieckim, gdzie mogą osobiście zapoznać się z dostępną ofertą pojazdów, a także skorzystać z usług finansowania zakupu leasingiem lub kredytem. Wstępnej weryfikacji mogą dokonać za pośrednictwem ogłoszeń zamieszczanych w internecie, które, poza stroną ALD Automotive, dostępne są również w wszystkich wiodących portalach dedykowanych sprzedaży samochodów używanych.

Źródło: ALD Automotive