Autobusy PolskiBus.com sfinansowane przez BZ WBK Leasing

0
1513

BZ WBK Leasing sfinansował zakup 23 nowoczesnych, piętrowych autobusów Van Hool TD927 ASTROMEGA oraz TD921 ALTANO dla Souter Holdings Poland, przewoźnika świadczącego ekspresowe przewozy autokarowe pod marką PolskiBus.com.

Oferta leasingodawcy została wybrana już po raz drugi, a łączna wartość nowego kontraktu wyniosła prawie 39 mln zł netto.

– Współpraca pomiędzy Souter Holdings Polska i BZ WBK Leasing rozpoczęła się w połowie 2011 r., kiedy to brytyjski przewoźnik wziął w leasing 18 autokarów o wartości 23 mln zł. Wówczas o wyborze zdecydowały szybkość działania i atrakcyjność oferty BZ WBK Leasing, a w szczególności mała liczba formalności i wymaganych zabezpieczeń – tłumaczy Przemysław Szycher, Dyrektor Finansowy spółki Souter Holdings Poland. W związku z dynamicznym rozwojem naszego biznesu, po raz kolejny zdecydowaliśmy się sfinansować tabor leasingiem. Ze względu na bardzo dobrą dotychczasową współpracę i elastyczne podejście do finansowania start-upów, ponownie wybraliśmy ofertę BZ WBK Leasing – uzasadnia wybór Przemysław Szycher.

– Współpraca z PolskiBus.com, firmą, która zaczynała jako start-up z dużym potencjałem, jest ważnym elementem realizacji naszej strategii na lata 2012-2014, w której mocno stawiamy na klientów biznesowych i korporacyjnych. Są to bardzo wymagający leasingobiorcy, którzy oczekują od instytucji finansowych indywidualnego podejścia i jednocześnie kompleksowej obsługi na najwyższym poziomie. Odpowiadając na te oczekiwania zapewniamy dużym firmom wysoką jakość usług gwarantowaną przez sieć wyspecjalizowanych doradców obsługujących wyłącznie największe podmioty – mówi Robert Sokołowski, dyrektor departamentu sprzedaży biznesowej i korporacyjnej w BZ WBK Leasing.

Umowa leasingu między BZ WBK Leasing a Souter Holdings Poland została podpisana na okres 85 miesięcy w ramach leasingu finansowego. Przedmiotem kontraktu jest 20 wysokiej klasy piętrowych autobusów marki Van Hool TD927 ASTROMEGA oraz 3 autobusy TD921 ALTANO o niskim zużyciu paliwa, wyposażone w klimatyzację, darmowe Wi-Fi oraz dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Całkowita wartość umowy wynosi prawie 39 mln zł netto.

Marka PolskiBus.com szybko zdobyła popularność na polskim rynku, podbijając serca klientów atrakcyjnymi cenami i luksusowymi autobusami. PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 r. i od tego czasu przewiózł już ponad milion pasażerów, a flota wzrosła z 18 do 68 nowoczesnych pojazdów. Każdego dnia PolskiBus.com obsługuje aż 114 szybkich, tanich i komfortowych kursów między 20 miastami w Polsce i 5 lokalizacjami w Europie: Bratysławie, Pradze, Wiedniu i dwoma w Berlinie.

– Leasing umożliwił firmie realizację dużej inwestycji przy zachowaniu płynności finansowej. W krajach Europy Zachodniej to standard, że autobusy jeżdżą w leasingu, w Polsce ten sposób finansowania floty komunikacyjnej dopiero zaczyna zyskiwać na znaczeniu. Firmy dużej wielkości, w tym również te świadczące usługi transportu publicznego, najczęściej traktują go jako alternatywę dla kredytu inwestycyjnego – mówi Robert Sokołowski.

Źródło: BZ WBK Leasing